Aktuelle nyheter

Her kan du lese aktuelle nyheter og saker, som kan være av interesse eller betydning for deg som student.
  • nyhetsbilde
    Fyrverkeri – husk forbudssonene!
    Gleder du deg til å skyte opp fyrverkeri på nyttårsaften? KBR og Kristiansand kommune minner om at vi har seks forbudssoner i kommunen. I tillegg gir vi gode råd om varsomhet ved oppskyting.
    27.12.2023
  • nyhetsbilde
    Bli med på årets TV-aksjon!
    Søndag 22. oktober går TV-aksjonen 2023 til Redd Barnas arbeid med barns rettigheter.
    06.10.2023
  • nyhetsbilde
    Ting å gjøre i høstferien for barn og unge
    I uke 40 (2.–6.oktober) er det høstferie i Kristiansand. I løpet av uken finnes det flere spennende høstaktiviteter og arrangementer for både store og små!
    25.09.2023
    Kristiansand i regnbuens farger
    Skeive Sørlandsdager arrangeres 19.–26. august i Kristiansand. Kommunen er med på feiringen i form av arrangementer, stand, flagging på rådhuset og deltagelse i paraden under fanen En by for alle.
    17.08.2023
    Mat i sentrum på Torvet 2. september
    Lørdag 2. september klokken 10.00-15.00 feirer vi det lokale landbruket, og inviterer til en dag med moro og læring for store og små!
    14.08.2023
  • nyhetsbilde
    Bli med på KRSUng festivalen!
    KRSUng festivalen arrangeres for andre år på rad i Tresse tirsdag 15. og onsdag 16. august. Det er en gratis og rusfri festival for ungdom mellom 15-20 år.
    11.08.2023
  • nyhetsbilde
    Hils på vårens praksisstudenter og morgendagens samfunnsvitere
    Praksis i kommunen kan for mange være en smart vei til kompetanse. Møt vårens studenter som tar mastergrad i strategisk HR, og i statsvitenskap og ledelse.
    19.04.2023
  • nyhetsbilde
    Velkommen til nye lokaler på hovedbiblioteket
    Hovedbiblioteket har pusset opp, og inviterer til åpning torsdag 2. mars klokken 14.00. Da vil du se en splitter ny avdeling for unge i andre etasje, og mye mer!
    28.02.2023
    Formannskapet møter studentene
    Formannskapet møter student-befolkningen i Kristiansand til dialogmøte onsdag 1. mars på UiAs campus Gimlemoen. Møtet er åpent for alle og streames på kommunens Facebook-kanal.
    27.02.2023
  • nyhetsbilde
    Gratis kaffe og kakao til alle syklister
    Sykler du? Da får du gratis varm drikke fra 28. februar til 2. mars på mange bakerier og kafeer i Kristiansand!
    24.02.2023
  • nyhetsbilde
    Gi andre en meningsfull fritid
    Kommunens støttekontakttjeneste Aktiv fritid trenger flere støttekontakter. Vi søker deg som ønsker å gi barn fra ti år og voksne gode opplevelser på ulike arenaer.
    13.02.2023
    Nyttårsfyrverkeri fra Odderøya
    Nyttårsaften nærmer seg, og i tradisjonen tro er kommunens offentlige nyttårsfyrverkeri tilbake etter en covidpause i fjor.
    28.12.2022
  • nyhetsbilde
    Fyrverkeri – husk forbudssonene!
    27.12.2022
    Egenberedskapsuka 2022
    Hadde du klart deg i 72 timer uten vann, strøm og internett? Fra 31. oktober - 6. november gjennomføres den nasjonale egenberedskapsuka. Egenberedskap handler om hvordan hver enkelt av oss er rigget for en krise.
    31.10.2022
  • nyhetsbilde
    Bli med på årets TV-aksjon!
    Søndag 22. oktober går TV-aksjonen 2023 til Redd barnas arbeid med barns rettigheter.
    19.10.2022
    Vi trenger hverandre #løftblikket
    Gå ikke glipp av en trippel Maskefall-produksjon! Denne helgen har du mulighet til å se en imponerende kunstutstilling på over 40 verk, en rykende fersk tekstsamling og en sterk forestilling på Teateret.
    14.10.2022
    En stor takk til Natteravnene
    I over 30 år har Natteravnene vært med å skape trygghet i bygatene i Kristiansand. Torsdag 13. oktober inviterte vi alle som natteravner til en spennende og innholdsrik takkefeiring!
    14.10.2022
    Noe for deg? Bruktmarked 5. november
    Kristiansand kommune inviterer igjen til Noe for deg – en markedsplass for kjøp og salg av brukte kvalitetsvarer.
    10.10.2022
    Storbynettverksmøte i Kristiansand
    5.–6. september ble det holdt fysisk møte for Kunnskapsby- og næringsnettverket, hvor Kristiansand var vertskommune og hovedtemaet var studentene og byen.
    15.09.2022
  • nyhetsbilde
    Gratis kaffe og kakao til syklister!
    Gratis kaffe-aksjonen er ett av flere tilbud og aktiviteter under Mobilitetsuka. Kommunen deltar i den europeiske mobilitetsuka 16.–22. september med tilbud, aktiviteter og konferanse.
    15.09.2022
    Bli med på Strandryddeuka
    Årets landsomfattende ryddeaksjon Strandryddeuka pågår i år fra 9. til 18. september. Vi ønsker å engasjere frivillige til å bli med og rydde naturen for avfall på avveie!
    09.09.2022
    Bestill en bibliotekar
    Informasjonsbehov oppstår i ulike livssituasjoner og faser. Ønsker du å starte en bedrift, ta utdannelse eller søke jobb? Med «bestill en bibliotekar» kan du få hjelp til å finne de opplysningene du trenger.
    30.08.2022
  • nyhetsbilde
    Denne uken feirer vi kjærlighet, likestilling, inkludering og mangfold
    Skeive Sørlandsdager arrangeres 21.–27. august i Kristiansand. Kommunen er med på feiringen i form av arrangementer, flagging på rådhuset, stand og deltagelse i paraden under fanen En by for alle.
    23.08.2022
  • nyhetsbilde
    Bli med og vis frem frivilligheten
    Årets frivilligfestival blir på Jens Bjørneboes plass v/ Domkirken lørdag 24. september kl. 11-15. Det er fortsatt mulig for frivillige organisasjoner å melde seg på.
    04.08.2022