Noe for deg? Bruktmarked 5. november

Kristiansand kommune inviterer igjen til Noe for deg – en markedsplass for kjøp og salg av brukte kvalitetsvarer.

Du kan melde deg inn i Facebook-gruppa Noe for deg marked for å følge med på når det er marked og hva som selges.

Inviterer kjøpere til bruktmarked

Lørdag 5. november kl. 11-15 blir det marked i Rådhuskvartalet på Torvet for folk som ønsker å selge og kjøpe brukte varer, lokale produkter og bærekraftig mat.

– Vi ønsker å bidra til å forandre bruk og kast‐mentaliteten og til å ta mer vare på tingene vi har. Vi må dele, bytte, oppgradere, fornye og reparere for et mer bærekraftig og sirkulært samfunn. Med Noe for deg-markedet tilrettelegger kommunen for ombruk og salg av brukte varer, lokale produkter og bærekraftig mat, inviterer rådgiver Marina Zabrodina i Miljøvernenheten.

Personer står ved en rollup

Med ønske om å  bidra til å forandre bruk og kast‐mentaliteten og til å ta mer vare på tingene, inviterer rådgiverne i Miljøvernenheten til markedet Noe for deg. Fra venstre Elizabeth Rojas, Hans Stefan Urke, Anne Line Gangså Tørresen og Marina Zabrodina. Elizabeth og Anne Line har på seg jakke, genser og veske som de kjøpte på markedet i juni. Foto: Kristiansand kommune

Vellykket start under Miljøuka

Under Miljøuka i juni i år arrangerte Kristiansand kommune for første gang Noe for deg-markedet. Her kom 40 selgere med brukte vintageklær, merkeklær, håndarbeid, strikking, redesignklær, smykker, barneutstyr og mat. Nå tilbyr kommunen igjen en markedsplass for brukte varer.

Har fått støtte fra Miljødirektoratet

Kommunen har fått støtte fra Miljødirektoratet til å utvikle en forretningsmodell av Noe for deg-markedet. Byttemarkeder er blitt mer populært og kommunen ønsker å utvikle en god modell som kan brukes av flere. Vågsbygd senter har også arrangert byttemarked i sine lokaler, og flere butikker selger nå brukte varer.

Kjøp brukte varer til julegaver

Lørdag 5. november inviterer vi spesielt til kjøp og salg av klær og utstyr for vintersport, fine klær og smykker for julebord, pynt, interiørartikler og barneleker for julegaver.

Hjelp til å fikse klær

Kathrine Gregersen, vinner av prisen Årets reparatør 2022, kommer og gir gode tips og hjelp til reparasjoner av klær. Hun viser også hvordan vi kan å gjøre helt vanlige klær til noe eksklusivt.

Kvinne sitter ved salgsbord med varer

Kathrine Gregersen fotografert under det første Noe for deg-markedet i juni. Foto: Kristiansand kommune.

Dukketeater

Forestillingen PÅ TUR er en rendyrket dukketeaterforestilling hvor det skapes en verden der det umulige blir mulig; naturlovene oppheves og ” ..ingen vet hvilken vei eplene faller”. Fantasien er drivkraften, og det hverdagslige blir fantastisk. Stikkord er: Overraskelse – humor – spenning.

Det er altså Baldrian og Musa det er snakk om. De lever sitt liv innenfor rammen av en klassisk dukketeaterscene. Dukkene er likevel ikke døve for publikums reaksjoner, som ofte er både direkte og høylydte.

Det blir to forestillinger med dukketeater, kl. 12 og kl. 14.

Hva kan selges?

– Vi inviterer til salg av brukte varer av høy kvalitet, som elektroniske varer, leker, kjøkkenutstyr og små interiørting, små møbler, sportsutstyr, klær og sko, vesker, antikk, vintageklær i god tilstand, sier klimarådgiver Hans Stefan Urke. Han oppfordrer spesielt menn til å selge og kjøpe på markedet.

Lokalproduserte varer som mat, kunst og håndverk kan også selges i markedet. Alle som selger mat må være registrert hos Mattilsynet. Tilberedning av mat, som steking og koking, er ikke tillatt i Rådhuskvartalet.

Informasjon og påmelding for selgere

Rådhuskvartalet er åpent for rigging for selgere fra kl.10. Alle utstillere forplikter seg til å ha åpen «butikk» under hele åpningstida. Det er avgjørende for et vellykket marked.

Kommunen stiller med lokale, bord og klesstativer. Det er fortsatt gratis å delta. Det blir 25 plasser for selgere. Her er det første man til mølla.

Påmeldingsskjema for selgere
Du melder deg på ved å bestille billett. Frist for påmelding er 3. november.
Les gjennom dette avtaledokumentet før du melder deg på – PDF

Utstillere må selv sørge for eventuell forsikring. Kommunen er ikke ansvarlig for varer og utstyr.

NB! Nå er det fullbooket med selgere på bruktmarkedet 5. november. Men ikke bekymre deg, det er masse plass for kjøpere!

Prissetting av varer

Alt som skal selges bør prissettes på forhånd. Selger bestemmer selv prisen på varene, men dette er i prinsippet ikke et marked for «billigvarer».

Kontakt for spørsmål

Har du spørsmål kan du kontakte: