Kontakt oss

Sentralbord 

Sentralbord: 38 07 50 00

Telefonnumre og e-postadresser til ansatte er ikke tilgjengelige på nettsiden på grunn av personvernhensyn og it-sikkerhet.

Ønsker du å ha snakke med en ansatt i kommunen, kan du ringe sentralbordet på telefon 38 07 50 00, så setter de deg over.

Innbyggertorg  - adresser og åpningstider

Kvadraturen:
Rådhusgata 18, Rådhuskvartalet, 4611 Kristiansand.
Inngang fra Torvet og Tollbodgata.
Mandag, onsdag og fredag: 08.00-15.30
Tirsdag og torsdag: 08.00-21.00 

(Det er ikke langdag de dagene/ukene det er fri i grunnskolen).

Tangvall:
Rådhusveien 1, 4640 Søgne.
Mandag-fredag: 10.00-15.30

Nodeland:
Songdalsvegen 53, 4645 Nodeland.
Mandag-fredag: 08.00-15.30

Alle innbyggertorgene har kortere åpningstid ved jul og påske:

Onsdag før skjærtorsdag, julaften og nyttårsaften: 08.00-12.00

Tjenester i innbyggertorget

Send sikker digital post (eDialog)

Kommunen har lagt til rette for sikker digital post fra innbyggere og næringsliv. Kanalen er kryptert og dokumentene importeres direkte til ulike sak- og arkivsystemer i kommunen.  Løsningen sikrer samtidig at din innsending blir underskrevet som følge av innlogging via ID-porten.  Det anbefales å bruke denne kanalen som erstatning for e-post eller post pr brev. 

Les mer om personvern.

Les mer om tjenesten eDialog.

Post til kommunen 

Her kan du sende alle typer inngående post til kommunen.

Send sikker post til kommunen

Du logger deg på via ID-porten. Din innsending havner direkte i kommunens sak- og arkivsystem der behandlingen utføres.

Dersom din innsending gjelder et av saksfeltene som framgår under, bes du velge aktuell lenke.  Også her logger du deg på via ID-porten. Innsendingen havner direkte i aktuelt fagsystem.

Post som gjelder bygge- og delesaker, oppmålingsaker eller reguleringsplaner

Send sikker post i bygge- og delesaker, oppmålingsaker og reguleringsplaner.

Post som gjelder barnevern, ppt, gjeldsrådgiving, bostøtte eller sosialhjelp

Du kan også sende sikker post til andre enheter. Søk på aktuell tjeneste øverst til høyre på denne siden eller via lenke: send sikker digital post

Sikkerhetsnivåer

Det anbefales at du velger autentisering på sikkerhetsnivå 4 når du logger deg inn i ID-porten.

  • BankID (sikkerhetsnivå 4)
  • BankID på mobil (sikkerhetsnivå 4)
  • Buypass ID (sikkerhetsnivå 4)
  • Commfides (sikkerhetsnivå 4)
  • MinID (sikkerhetsnivå 3)

Når du har logget deg inn, fyller du ut skjemaet og laster inn eventuelle vedlegg i form av PDF-filer.

Slik fyller du ut skjemaet

Velg om du er privatperson eller om du representerer en virksomhet. Obligatoriske felt er merket med *.
Dersom innsendelsen din gjelder dokumenter i en pågående sak, er det fint om du oppgir kommunens saksnummer (referanse) i tittelfeltet i skjemaet. Gi en dekkende beskrivelse av innholdet i forsendelsen din. 

Når du klikker på Send forsendelse, krypteres brev og eventuelle vedlegg og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet eller et av de øvrige fagsystemene. Du får kvittering med referansenummer på e-post.

Send e-post

Du kan bruke vanlig e-post når innholdet ikke har personsensitive opplysninger. 

Send e-post

Meld fra 

I vårt varslingssystem "Meld fra" kan du  melde om feil og mangler på:

  • vei, veilys og sykkelstier (herunder søppel langs vei)
  • parkering, vann og avløp
  • løyper og turstier
  • småbåt, skjærgård og badeplasser
  • kommunens bygg og idrettsanlegg

Klage på kommunale tjenester

Du kan klage på kommunale tjenester som du ikke er fornøyd med. Klagen blir registrert og sendt videre til den som er ansvarlig for tjenesten. Du kan klage på vegne av deg selv eller andre. Skriv gjerne hva du mener vi bør gjøre annerledes.

Klage-skjema Personvernerklæring

Vakttelefoner

Legevakt 116 117 / 38 05 62 90
Barnevernvakt 38 07 54 00
Alarmtelefon for barn og unge 116 111.
Veterinærvakt: 241 32 522.
Skadet vilt, ring politiets vakttelefon: 02800
Vakttelefon Ingeniørvesenet (utenom kontortid) 38 02 93 63
Vakttelefon Byggservice (utenom kontortid) 977 61 219
Vakttelefon Eiendom bolig (utenom kontortid) 905 35 433
Tolketjenesten Tolk Sør 913 13 391
Krisesenter for kvinner 38 10 22 00
Krisesenter for menn 913 66 524

Hjelpetelefoner og chatte-tjenester

Kjenner du noen som trenger noen å snakke med, eller trenger gode råd i forbindelse med koronasituasjonen? Kanskje du trenger hjelp selv? Klikk på lenken under så finner du flere hjelpetelefoner du kan ringe til.

Hjelpetelefoner og chatte-tjenester

Parkeringsenheten

Parkeringsenheten i har publikumsmottak i innbyggertorget i Rådhuskvartalet, Rådhusgata 18, 1. etasje, inngang fra Torvet eller Tollbodgata. Administrasjonen holder fortsatt til i Henrik Wergelands gate 27, 2. etasje. Oppmøte etter avtale.

Telefon: 38 07 50 00
Epost: post.parkering@kristiansand.kommune.no

Parkering

Politikere 

Telefonnummer og e-post til politikerne 

Post- og fakturaadresser

Postadresse 
Kristiansand kommune
Postboks 4,
4685 Nodeland
E-post

Fakturaadresse
Kristiansand kommune
Enhetens navn
Fakturamottak
Postboks 1044
4682 Søgne

Det skal være 30 dagers betalingsfrist på fakturaer til Kristiansand kommune.

Fakturaer til kommunen skal være i EHF-format

Organisasjonsnummer: 820 852 982

Elektronisk adresse for EHF-faktura: 0192:820852982

For leverandører: slik merkes og sendes fakturaer til kommunen

Kommunenummer og fylkesnummer
Alle kommuner i landet har hvert sitt kommunenummer. Kristiansands kommunenummer er: 4204

Fylkesnummeret for Agder: 42.

Redaktører nettsted

Ansvarlig redaktør: Camilla Dunsæd
Redaktør: Ingunn Kvivik E-post
Webmaster: Zoran Teofilovic E-post