Jeg vil være fysisk aktiv

Bevegelse, fysisk aktivitet og trening.

Fysisk aktivitet er verdens beste medisin!

Frisklivssentralen har derfor en rekke ulike tilbud som kan være nyttig for deg som trenger hjelp til å komme i gang med fysisk aktivitet eller trening. Kontakt oss på telefon 38 07 95 55 så hjelper vi deg med å finne det tilbudet som passer best for deg.

Åpen trening

Åpen trening er utendørstrening med fokus på styrke, kondisjon og balanse. Treningen er tilrettelagt slik at den skal passe for de aller fleste. Her kan du bare møte opp uten å melde deg på.

Treningen foregår på følgende steder/tidspunkter:

Steder og tidspunkter
Dag Klokkeslett Oppmøtested
Mandager Kl 10.15

Utenfor Frisklivssentralen, Kjøita 17, Kristiansand

Onsdager Kl 14.00

På parkeringsplassen i Høllen, Søgne

Fredager Kl 09.00

Utenfor Sygna, Nodeland

Åpen trening trener du på eget ansvar og trenger ikke godkjenning fra lege. Er du i tvil når det gjelder egen helsetilstand og trening, anbefaler vi deg å booke en helsesamtale før du eventuelt kommer på denne treningen.

Bevegelsesglede

Skånsomme bevegelser, balanse, stabilitet, styrke og avspenning er stikkord for dette treningskurset.

Målgruppe
Kurset passer for deg som har en anspent kropp, stivhet, bevegelsesfrykt, stress, angst, lavt energinivå, lettere muskel- og skjelettplager eller smertetilstander.

Tilbudet er også godt egnet for deg som av helsemessige årsaker ikke kan trene med høy intensitet.

Varighet
10 samlinger av 1 times varighet.

400 kr

Påmelding
Kontakt Frisklivssentralen på telefon 38 07 95 55 for mer informasjon og påmelding.

Medisinsk yoga

Opplever du å ha lite energi i hverdagen? Da kan kanskje medisinsk yoga være noe for deg.

Medisinsk yoga er trening for både hode og kropp- og samspillet dem imellom. Det handler om å skape balanse, være bevisst, rette fokus innover og å lytte til seg selv for å bedre mestre utfordringer man står i. Medisinsk yoga er en terapeutisk yogaform som kombinerer en flere tusen år gammel tradisjon med moderne skolemedisin.

Målet er at du etter endt kurs kan fortsette med mediyoga på egenhånd.

Målgruppe
Personer over 18 år. Kurset passer spesielt godt for personer som opplever stress, hodepine, smerter, søvnvansker, høyt blodtrykk, utbrenthet og indre uro.

Varighet
8 samlinger av 1 til 1 1/2 times varighet.

Praktisk informasjon
Du bør ha på deg klær det er behagelig å bevege seg i.
Du vil trolig ikke bli svett under timen.

400 kr

Påmelding
Du melder deg på ved å ringe Frisklivssentralen på telefon 38 07 95 55.

Sterk og stødig treningsgrupper for seniorer

Frisklivssentralen har Sterk og stødig treningsgrupper for seniorer spredt rundt i hele kommunen.

Her kan du lese mer om Sterk og stødig.