Forhåndsstemmetall for Kristiansand offentliggjort

Valglokalene i Kristiansand stengte klokken 21.00. Samtidig ble de ordinære forhåndsstemmetallene offentliggjort.

Lenke til forhåndsstemmetall under bildet.
En velger legger stemmeseddel i valgurne
Forhåndsstallene for Kristiansand er offentligjort. Illustrasjonsfor: Tore Fjeld/Valgdirektoratet

Forhåndsstemmetallene for Kristiansand kommune finner du på nettsiden Valgresultater.no:

Valgresultater (ekstern lenke)

Utover kvelden vil opptellingen i valgkretsene publiseres fortløpende på denne nettsiden.

• De første resultatene fra valgkretsene publiseres fra rundt klokken 22.00-22.30.
  • Foreløpig opptelling av valgdagsstemmer for alle kretser i kommunen, er klar rundt klokken 23.00-24.00.

Endelig opptelling og valgoppgjør - tirsdag 12. september

Etter at alle stemmesedler er talt opp manuelt ute i valgkretsene, fraktes de til et sentralt sted for ny opptelling, hvor stemmesedlene skannes og telles.

• Frist for sent innkomne forhåndsstemmer er tirsdag 12. september klokken 17.00.
    Deretter skal disse behandles og telles.
  • Endelig valgoppgjør foreligger omtrent klokken 20.00.

Valgoppgjøret viser mandatfordeling og hvilke kandidater som kommer inn i det nye bystyret.

Alle klokkeslett kan variere noe.

Om valgresultater.no

Valgdirektoratet eier nettstedet Valgresultater.no.

På Valgresultater.no kan du blant annet filtrere valgresultater på nasjonalt nivå, for fylke, kommune og valgkrets (i bydeler). Du kan også se hvor mange som har forhåndsstemt, og hvor mange stemmer og mandater det enkelte parti har fått.

Valgresultater (ekstern lenke)

Du kan lese mer om valget på våre nettssider i lenken under:

Valg

For media: