Ukraina-informasjon fra kommunen

Mange innbyggere kontakter kommunen med spørsmål og innspill knyttet til krigen i Ukraina. En egen side på kommunens nettsider er derfor publisert.

– Kristiansands innbyggere er forferdet over det som skjer i Ukraina, og ønsker informasjon, sier kommunikasjonssjef Ingunn Kvivik.

Her er nettsiden: kristiansand.kommune.no/ukraina

Svært mange av spørsmålene innbyggerne har vedrører tjenester fra andre enn kommunen. Dessuten vil mange gjerne ha informasjon om hvordan de kan hjelpe.

– UDI er blant instansene som har helt sentrale oppgaver og ansvar i denne situasjonen. Det er vanskelig for innbyggerne å vite hvem som gjør hva, så vi velger derfor å samle viktig informasjon innbyggerne etterspør på våre nettsider, sier Kvivik.

Nettstedet er stadig under arbeid og vil forbedres og utvikles i tiden som kommer.

Kontakt for media

Kommunikasjonsrådgiver