Torsvikkleiva og Sømsveien

Fornyelse av kommunale vann- og avløpsledninger i Torsvikkleiva og Sømsveien.

PÅGÅENDE PROSJEKT

• Anleggsområde: Torsvikkleiva og Sømsveien
  • Oppstart: 19. april 2022
  • Estimert sluttdato: desember 2023

Prosjektet i Torsvikkleiva er straks fullført når det kommer utskiftning av vann-og avløpsrør. Det siste røret er koblet i eksisterende kum i Torsvikkleiva og gjenstående arbeid er trykktesting og tilbakesetting/asfaltering.
Det er i denne forbindelsen lysregulering. Lysreguleringen vil tas bort så snart det er fylt igjen og komprimert.

I høst skal det også skiftes ut kanstein i midtrabatt i Torsvikkleiva/Sømsveien-krysset, med noe rydding på hver side av veien.

Det skal i tillegg legges ny asfalt på deler av strekket mellom Torsvikkleiva/Sømsveien-krysset og mot Varoddbrua. Asfalteringsarbeidet skal tas samtidig som topplaget med asfalt i Torsvikkleiva, slik at det blir en sømløs overgang mellom prosjektene.

Hoveddelen av oppgradering av vei og kantstein utføres for Fylkeskommunen.

Asfaltering og sluttføring av totalprosjektet er planlagt utført i 2023.

Situasjonskart.

Prosjektleder Erlend Myrhaug
E-post: Erlend.Myrhaug@kristiansand.kommune.no

Kart som viser anleggsområdet