Takk for at du går og sykler!

Syklister og fotgjengere fikk en hyggelig start på dagen, da ansatte i kommunen og fylkeskommunen forleden sto ved Slottet, Quartbroa og Lundsbroa og delte ut energibarer.

Ansatte i kommunen og fylkeskommunen sto ved Slottet, Lundsbroa og her ved Quartbroa og delte ut energibarer

2. april sto ansatte i kommunen og fylkeskommunen ved Slottet, Lundsbroa og her ved Quartbroa og delte ut energibarer.

En liten honnør

På denne måten ønsket kommunen og fylkeskommunen å takke de som sykler og går til jobben i Kvadraturen. En energibar i lomma som en liten honnør for å velge aktiv transport.

Utdeling av energibarer på et gatehjørne

1000 energibarer ble delt ut i løpet av halvannen morgentime fra 07.00 til 08.30.

Helsefremmende på flere måter

Å gå eller sykle i hverdagen gir helsefremmende mosjon i tillegg til at det er bra for miljøet. Fysisk aktivitet i frisk luft reduserer stress, bedrer humøret, den kardiovaskulære helsen og søvnkvaliteten, styrker immunforsvaret og mye mer.

Og dét helt uten svette eller høy puls – hvis du ikke velger det selv! Derfor er det så viktig at vi beveger oss til daglig, spesielt når vi har en stillesittende jobb. Da er arbeidsveien og små hverdagsveier perfekte til å øke aktivitetsnivået vårt.

Syklist mottar energibar

Mange satte tydelig pris på den hyggelige overraskelsen.

Vi heier på deg!

Kommunen heier på alle som velger å la bilen stå til fordel for et annet transportmiddel, uansett om det er daglig eller av og til. Dette er bra for både egen helse og for samfunnet.

Syklist mottar energibar

En god start på dagen.