Nå kommer feiebilen

Mandag 18. mars begynner Ingeniørvesenet å feie gater, fortau og gang- og sykkelstier. Planen er å være ferdig med hele kommunen til 17. mai.

Feiebilene starter med gater og fortau i Kvadraturen. Deretter står gang- og sykkelstier i sone sentrum og gang- og sykkelstier sone nord (Hellemyr, Tinnheia, Torridal og Songdalen) for tur.

I Kvadraturen vil enkelte gater bli skiltet med parkering forbudt. Beboere vil bli varslet på SMS.

Vi ber innstendig om at alle følger skiltingen!

Tresse vil bli åpnet for parkering, og kan benyttes til og med fredag 22. mars.

Vi anbefaler deg som innbygger å feie gårdsplassen din og parkere bilen på lovlig plass før feiebilen kommer.

På feiekartet kan du se når feiebilen kommer til de ulike områdene i Kvadraturen:

Feiekart Kvadraturen

Jobber seg utover

Når de er ferdige med Kvadraturen, vil feiebilene bevege seg til boligveiene i områdene rundt Kvadraturen (Eg, Lund og Sødal. Deretter jobber de seg utover i resten av bydelene.

Når sykkelstiene i sentrum er ferdige, vil de fortsette med sykkelstier i sone vest (Slettheia, Flekkerøy og Søgne) og sone øst (Gimlekollen, Justvik, Søm, Randesund, Hånes, Sørlandsparken og Tveit).

Noen veier og sykkelstier er allerede feid:

• Saltruter øst for Varoddbrua + Gimlekollen og Justvik
  • Sørlandsparken – veier + sykkelstier
  • Sykkelstier Lauvåsen
  • Sykkelstier Tveit
  • Sykkelstier Hånes

Vi tar forbehold om at det kan oppstå forsinkelser.

Feiebil fra Kristiansand kommune

Foto: Kristiansand kommune/ingeniørvesenet