Oppdatert informasjon 21. juni: sankthansfeiring på Tangen

Fredag 23. juni inviterer vi til en åpen og gratis sankthansfeiring med aktiviteter for barna, salg av blant annet grillmat og konsert med Superbandet og Supertrouper.

Feiringen starter kl. 18.00 med aktiviteter for barna. Seilforeningen og Redningsselskapet kommer og lager aktiviteter for barna. Videre starter konserten med Superbandet kl. 19.00, og konserten med Supertrouper starter kl. 20.45.

På grunn av forbudet mot bruk av ild blir det i år ikke sankthansbål og heller ikke mulighet til å grille egen mat. Selv om det ikke vil være mulig å grille egen mat, vil det bli salg av hamburgere og pølser til hyggelige priser. Posebyen vel og FAU ved Tordenskjoldsgate skole har ansvar for salget.

bilde fra sankthans 2022

Foto: Kristiansand kommune

– Markeringen på Tangen Sankthansaften har blitt et arrangement som mange setter pris på. Vi klarte å gjennomføre arrangementet under de to pandemiårene, selv om det var strenge restriksjoner. At vi i år ikke får lov til å tenne det tradisjonelle bålet, er selvfølgelig synd, men noe vi respekterer fullt ut. Men selv uten bål, så tror vi dette kommer til å bli en flott kveld med aktiviteter for barna, og ikke minst god underholdning fra scenen, sier arrangementsansvarlig i Kristiansand kommune Tore Løvland.

bilde av superbandet

Foto: Kristiansand kommune