Prøv elsykkel gratis i én uke

OPPDATERING: Nå er alle sykler lånt ut. Det er ikke anledning til å låne flere sykler.

Sykkel er ingen alternativ for bil? Hvis du fortsatt tror det, bør du prøve elsykkel!

Areal- og transportplansamarbeidet i Kristiansandsregionen og MinElsykkel sykkelutleie i Dronningensgate tilbyr Kristiansands innbyggere å låne elsykkel gratis i en uke fra 22.-29. april. ATP jobber for nullvekstmålet i personbiltrafikk og ønsker at flere oppdager elsykkel som transportmiddel i hverdagen.

Det er 20 elsykler til utlån og det er første mann til mølla. Send ditt navn, mobilnummer og høyde til aenne.ramm@kristiansand.kommune.no for å reservere en elsykkel. Det lånes én elsykkel per familie.

Syklene kan hentes lørdag 22. april mellom klokken 9.00-14.00 og mandag 24. april mellom klokken 9.00-17.00 i Dronningens gate 38, 4608 Kristiansand.

Havner du på venteliste, kan du ringe til og eventuelle sykler leveres ut tirsdag 25. april klokken 09.00-17.00.

Syklene leveres tilbake lørdag 29. april mellom klokken 9.00-14.00. Har du fått lyst å kjøpe en elsykkel? Da kan du stikke innom Sykkeldagen på Torvet 29. april klokken 11.00-15.00. Her kan du prøve sykler fra mange butikker i byen og få gode tilbud på sesongens nyeste varer.

elsykkel.JPEG

Foto: Kristiansand kommune