Nytt "Noe for deg-marked"

Førstkommende lørdag – 4. november – er det klart for en ny runde med «Noe for deg-marked» i Rådhuskvartalet.

Bilde fra tidligere Noe for deg-marked

"Noe for deg-marked" har blitt et vellykket og populært konsept der fokuset er brukte varer.

Bruktmarkeder og byttemarkeder er blitt mer populært, og kommunen ønsker å utvikle en god modell som kan brukes av flere.

Baldrian og musa

Denne lørdagen kommer Baldrian og musa på "Noe for deg-markedet" i Rådhuskvartalet. Forestillingen spilles klokka 12 og 14.
Forestillingen «PÅ TUR» er en rendyrket dukketeaterforestilling hvor det skapes en verden der det umulige blir mulig; naturlovene oppheves og «…ingen vet hvilken vei eplene faller». Fantasien er drivkraften, og det hverdagslige blir fantastisk. Stikkord er: Overraskelse – humor – spenning. Det er altså Baldrian og Musa det er snakk om. De lever sitt liv innenfor rammen av en klassisk dukketeaterscene. Dukkene er likevel ikke døve for publikums reaksjoner, som ofte er både direkte og høylydte.

Baldrian og musa-plakat

Populære Baldrian og musa kommer til "Nor for deg-markedet" i Rådhuskvartalet kommende lørdag.

Materielt forbruk

Kristiansand kommune vil tilrettelegge for et bærekraftig og redusert materielt forbruk for å følge opp ambisjonen om å redusere klimagassutslippene med 80 % innen 2030, og bli mer sirkulære. Kommunen ønsker å bidra til å forandre bruk og kast‐mentaliteten til i større grad å ta vare på tingene man har, dele, bytte, oppgradere, fornye og reparere. For å nå disse målene vil større grad av sirkularitet med mer ombruk og reparasjon stå sentralt. Kommunen setter i gang et initiativ kalt «Noe for deg – et marked for ting som trenger en ny eier» som rettes mot innbyggere og skal gi mulighet for ombruk og reparasjoner. Med dette ønsker kommunen å fremme og tilrettelegge for salg av brukte varer, lokale produkter og bærekraftig mat.

Markedet er et bruktmarked, og sammen med teaterforestillingen blir dette en flott anledning til å ta med familien til byen på lørdag.

Les mer om Noe for deg-markedet

Noe for deg marked på FB

Se bilder fra forrige "Noe for deg-marked" i februar i år