Kristiansand er Norges tredje beste juleby

Kristiansand er Norges tredje beste juleby ifølge Nettavisens nasjonale kåring av årets juleby. I dag er siste dagen julemarkedet holder åpent, og vi har kåret vinner av årets julebod.

Julestemning_Kristiansand_KRT_18016.JPG

Foto: Kjell Inge Søreide

En ekstra gladnyhet er at skøytene er på plass i skøytevogna fra og med i morgen, og da kan alle få glede av skøytebanen. I dag er siste dagen årets julemarked holder åpent, og vi vil takke alle utstillerne som har bidratt til å skape en så fin julestemning i byen.

— Også i år har markedet hatt godt besøk, og utstillerne melder om positive tilbakemeldinger og godt salg.  Julebyen er virkelig vakker i år med julekula, det fine juletreet med den nye pynten, og ikke minst Kompis og det nye aktivitetsområdet med curlingbane og vippedyr. I år har det også vært ekstra stas å få vår helt egen pølsebod! Vi gleder oss allerede til neste år, sier prosjektlederen for julemarkedet, Lisan Gjendem.

Årets julebod

Årets julebod er Dragetoppen og Skråstad, som deler bod. Juryen har bestått av en representant fra Kvadraturforeningen og en fra kommunen.

— Boden fremstår ryddig og oversiktlig, fint julepyntet og gir en god «gammeldags» julefølelse, begrunner Gjendem.

bod1.jpg

Foto: Kristiansand kommune