Krevende snøforhold i skiløypene

Løypemannskapene melder om krevende snøforhold i de mest bynære skiløypene rundt Kristiansand.

Løypemaskinen i aksjon i Jegersberg

Løypemaskinen i aksjon i Jegersberg tirsdag morgen. Foto: Kristiansand kommune

Mandag ble det gjort forsøk på å preparere Strai-løypa, uten særlig godt resultat. Regnet har ført plussgradene helt ned til bakken, slik at det bare «klabber» etter løypemaskinen.

Tirsdag morgen ble det kjørt løype i Jegersberg. Etter planen skal løypemannskapene rundt på Kongsgårdjordene, Dønnestad og Hellemyr senere på dagen.

De krevende snøforholdene gjør at det kan være områder der grusen kommer fram i skiløypene. Vi anbefaler derfor ikke å bruke «gullskiene».
Snøforholdene gjør også at løypekjørerne ikke kan love perfekte spor, men de gjør alt de kan for at løypene skal være så gode som mulig under de rådende forholdene.

Til helga meldes det mildvær igjen, så skientusiaster bør benytte de nærmeste dagene til å få seg en skitur.

Her kan du følge løypemaskinen og se hvor og når de ulike skiløypene er preparert

Løypemannskaper på skuter i Jegersberg
Løypekjørerne Dag Rosseland (foran) og Ragnar Olsen. Foto: Kristiansand kommune