Inviterer til Vipers-fest på Torvet

Onsdag 26. juli inviterer vi alle innbyggere til å bli med og feire Vipers-jentenes gullseier i Champions League. Det blir et stjernespekket program med taler, intervjuer, musikk og mye mer!

Vipers-festen arrangeres i samarbeid med håndballklubben Vipers Kristiansand og Agder fylkeskommune.

Fra venstre: Salgs- og markedssjef i Vipers, Arnfinn Haukom Olsen, ordfører Jan Oddvar Skisland, Vipers-spiller Martine Kårigstad Andersen og arrangementskoordinator Tore Løvland. Foto: Kristiansand kommune

Europas beste lag for tredje år på rad

Håndballaget Vipers Kristiansand har imponert over flere år og toppet sesongen 2022-2023 med å vinne sluttspillet i årets sesong, cupgull, seriegull og gullmedalje i Champions League. Vipers-jentene har mer enn tydelig tatt plassen som Norges og Europas beste håndballag.

For å hylle spillernes flotte innsats, inviterer ordfører Jan Oddvar Skisland og fylkesordfører Arne Thomassen, alle innbyggere til å bli med på markeringen av Vipers-stjernene onsdag 26. juli på Torvet i Kvadraturen.

— Vipers har gjort det ultimate til en vane. De skriver seg inn i norsk idrettshistorie og konkurrerer med våre aller største idrettshelter! Vipers har over mange år bygget en kultur for idrett på aller høyeste nivå, og byen er ubeskrivelig stolt av dere. Nå er det på sin plass at vi får samlet hele laget med trenere og støttespillere, og gi dere en velfortjent hyllest, sier ordfører Jan Oddvar Skisland som er blant gjestene som skal overrekke hilsen til Vipers-jentene.

Stjernespekket program

Vipers-festen starter med opptog fra Slottet og ned til Øvre torv klokken 15.00. Med i toget har vi fått et korps bestående av musikanter fra byens ulike korps.

Fra klokken 15.30 blir det musikkinnslag fra Oakland Rain og Kjetil Grande og Stein Roger Sordal med band. Videre blir det danseinnslag fra Søgne danseklubb. Det er arrangementskoordinator Tore Løvland som leder oss gjennom feiringen der det vil holdes taler og intervjuer. I tillegg vil du ha muligheten til å hilse på de nye Vipers-spillerne. Markeringen avsluttes med en god, saftig og smakfull festkake og is fra Hennig-Olsen!

Et lag for hele byen

— Det betyr mye at vi har et lag som er verdensledende. For barn og unge er det gull verdt å ha slike forbilder. De viser jo at det går an å levere på det aller høyeste nivået i verden, og samtidig bo i Kristiansand. Vi oppfordrer alle til å gå i opptoget sammen med Vipers. Spesielt ønsker vi å se barn og unge, i tillegg til byens sportsglade sjeler! Bli med å hedre disse fantastiske jentene, avslutter Skisland.

Vipers har vunnet Champions League for tredje år på rad. Foto: Kristiansand kommune

— La oss feire vårt rike kultur- og idrettsliv

Kulturdirektør Camilla Jarlsby gleder seg til å ta del i feiringen den 26. juli. Hun er kjempestolt av Vipers sin prestasjon, og ser frem til å hedre laget.

— Det at vi har Europas beste håndballag og det eneste norske kvinnelaget i Champions League, sier mye om både spillernes og klubbens innsats, pågangsmot og dyktighet. Dette er en feiringsdag hvor vi skal være stolte over byens mangfoldige kultur- og idrettsliv, og takknemlig for de gode kulturopplevelsene som skapes, sier Jarlsby.

Kulturdirektør Camilla Jarlsby gleder seg til å feire Vipers onsdag 26. juli. Foto: Kjell Inge Søreide

Ta på deg klubbdrakta

Alle håndballspillere som kommer til byen i klubbdrakta si vil få gode tilbud fra Dolly Dimples og La Famiglia.

Forhåndsbestilling med referanse til Vipers:

dovland@dolly.no

andre@lafa.no