Årets vinnere i skoletoget og borgertoget

Hellemyr skole vant sangkonkurransen i skoletoget, mens Kristiansand Trialklubb og Kristiansand Danseklubb fikk delt førsteplass for beste innslag i borgertoget.

Bilde fra skoletoget på 17. mai. Foto: Kristiansand kommune

Bilde fra årets flaggborg. Foto: Kristiansand kommune

Tradisjonen tro ble det duket for sangkonkurranse i skoletoget og beste innslag i borgertoget. 17. mai-utvalget takker for varme smil, sangglede og engasjement i skoletoget og for kreative innslag i borgertoget. Vi gleder oss til neste år.

Skoletoget fikk applaus og heiarop gjennom gatene i det flotte 17. mai-været. Foto: Kristiansand kommune

Skoletoget fikk applaus og heiarop gjennom gatene i det flotte 17. mai-været. Foto: Kristiansand kommune

Årets vinner av sangkonkurransen i skoletoget

Skolen som stakk av med seieren i sangkonkurransen var Hellemyr skole. Juryen, som bestod av representanter fra oppvekst, sier dette om innsatsen i skoletoget:

«Det var mange glade og feststemte barn og lærere i årets skoletog. Det er tydelig at mange har tatt oppfordringen om å øve godt på 17. mai-sangene. Kåringen ble vanskelig, og det var et tett løp om seieren!».

Hellemyr skole ble tett etterfulgt av skolene Dvergsnes skole og Presteheia skole, som fikk delt andreplass:

Førsteplass Hellemyr skole
Delt andreplass Dvergsnes skole og Presteheia skole

Bilde fra skoletoget på 17. mai. Foto: Kristiansand kommune

Bilde fra Flaggborgen. Foto: Kristiansand kommune

Beste innslag i borgertoget

Kristiansand Trialklubb og Kristiansand Danseklubb ble kåret til beste innslag i borgertoget. Juryen, som bestod av representanter fra kultur- og innbyggerdialog, sier dette om kåringen:

«I år hadde vi en særdeles vanskelig oppgave med å peke ut vinnerne i borgertoget. Det var kreative og flotte innslag, og mange hadde virkelig lagt seg i selen for å fremme sin klubb og organisasjon. Det ble derfor kåret fire vinnere i år, hvor det ble delt førsteplass og delt tredjeplass».

Følgende deltakere kom på pallen:

Delt førsteplass Kristiansand Trialklubb og Kristiansand Danseklubb
Delt tredjeplass BomBom patruljen og Ålefjær Høneklubb

Bilde fra borgertoget. Foto: Kristiansand kommune

Borgertoget bydde på flotte og kreative innslag. Foto: Kristiansand kommune

17. mai-utvalget gratulerer alle vinnere, og takker for en flott gjennomføring av nasjonaldagen.