Yrkes-NM 2022

Yrkes-NM 2022 ble arrangert i Sørlandshallen 27.-29. september. Det ble arrangert norgesmesterskap i 19 ulike yrkesfag og åpen utdanningsmesse hvor alle utdanningsprogram er representert.

Yrkes-NM arrangeres hvert 2. år. Her møtes Norges beste lærlinger og unge fagarbeidere i skarp konkurranse for å kåre Norges beste fagarbeidere. Årets Yrkes-NM ble denne uken holdt i Sørlandshallen.

På programmet var det flere spennende foredrag, seminarer og konkurranser. Tirsdag 27. september startet konkurransene mellom unge yrkesfagarbeidere innenfor ulike yrkesfag, for eksempel Helsearbeiderfaget og Anleggsmaskinførerfaget.

Rundt 140 deltakere fra hele landet var med i konkurransene om å vinne Yrkes-NM i de ulike fagfeltene.

Vinnerne.png

Gullmedaljevinnere og norgesmestre i Yrkes-NM 2022 . Foto: WorldSkills Norway