Kronprinsparet avslutter leien av Dvergsøya

Hans Kongelige Høyhet Kronprinsen og Hennes Kongelige Høyhet Kronprinsessen avslutter nå leieforholdet av fritidseiendommen Vogts hus på Dvergsøya.

Dette orienterte Kronprinsen i dag Kristiansands ordfører Jan Oddvar Skisland om.

Dvergsøya.jpg

HKH Kronprinsesse Mette-Marit og HKH Kronprins Haakon avslutter sitt leieforhold til Kristiansand kommune og Vogst villa på Dvergsøya. Foto: Det Kongelige Hoff

Kronprinsparet har satt stor pris på å få muligheten til å feriere i Kristiansands skjærgård i mange år. «Somrene på Dvergsøya har gitt mange gode minner. Vi takker kommunen for den tilrettelegging og støtte som har gitt oss muligheten til å feriere i så fantastiske omgivelser. Det har også vært fint at barna våre har fått denne naturlige tilknytningen til Sørlandet og Kristiansand.», uttaler Kronprinsen og Kronprinsessen.

– Kronprinsen og kronprinsessen har disponert deler av Dvergsøya samtidig som den har vært tilgjengelig for allmennheten. Kronprinsfamilien har vært en naturlig del av miljøet i området om sommeren, noe vi har satt stor pris på. Vi har alltid hjertedøren åpen for Kongefamilien. Jeg vil takke kronprinsparet for konstruktivt og fint samarbeid og håper de får nye, gode minner på sitt nye sommersted, sier ordfører Jan Oddvar Skisland.