Godt fornøyd med tomtesalg ved Lindebø brygge

Kommunen har solgt en boligtomt ved Lindebø brygge for 14,5 millioner kroner. En sum kommunen er godt fornøyd med, da prisantydningen var på 10,5 millioner kroner.

Lindebø brygge 1.jpg

Tomten som er solgt er der hvor de to leilighetsbyggene til venstre er inntegnet. Bildet er av illustrativ karakter og det vil bli endringer fra illustrasjonen når anlegget står ferdig. Foto: Anders Martinsen fotografer, arkitekt Rambøll, illustrasjon Wehus 3D Design.

Kjøper av tomten var PK Entreprenører som sammen med Flekkerøy Eiendom AS, skal videreutvikle  eiendommen ovenfor det gamle ferjeleiet. Kommunen eier fortsatt tomten der selve marinaen skal ligge, og har inngått festeavtale for denne.

– Vi fikk en god pris for tomta og er veldig godt fornøyde med at vi har fått inn solide aktører som ønsker å levere kvalitet, sier prosjektleder Erlend Hammersmark Hansen og Per-Christian Nygård, leder for analyse og eiendomsutvikling i kommunen.

– Utbyggingen blir et kjempeløft for Flekkerøy

På tomten som ble solgt skal det bygges 22 nye leiligheter, og totalt vil det komme nærmere 50 leiligheter ved  Lindebø brygge.

Infrastruktur med vei, korttids parkeringsplasser, brygge og parkområde med lekeplass står snart klart. Området  vil få døgnåpen butikk, isbar, treningssenter og restaurant med selskapslokaler. Det er også planlagt 36 kommunale båtplasser, samt mulighet for fylling av drivstoff og lading for både båter og biler.

Bygget som inneholder treningssenter og kontorlokaler i dag skal rives, og nytt bygg bygges. Dette skal fortsatt inneholde treningssenter og kontorer.

Lindebø brygge var tidligere stedet der øyfolket møttes. Her var ferjeleie,  butikk og bakeri. I 1989 ble ferjeleiet lagt ned da Flekkerøytunellen kom.

– Denne utbyggingen blir et kjempeløft for Flekkerøy og vi har stor tro på at dette blir et attraktivt samlingssted, avslutter Hansen og Nygård.

Lindebø brygge illustrasjon sett mot nord vest.png

Illustrasjon sett mot nordvest. Bildet er av illustrativ karakter og det vil bli endringer fra illustrasjonen når anlegget står ferdig. Foto: Anders Martinsen fotografer, arkitekt Rambøll, illustrasjon Wehus 3D Design.