Kristiansand kommune er en offentlig virksomhet og skal motta faktura elektronisk i EHF-format. Leverandører som sender EHF-faktura til kommunen må sikre at fakturaen er i henhold til kommunen sin standard som er beskrevet under.
Fakturaer til Kristiansand kommune skal sendes elektronisk i EHF-format. Benytt kommunens organisasjonsnummer 820 852 982. Elektronisk adresse for EHF-versjon 3.0 er
0192:820852982.
Fakturaer skal være merket med enten ordrenummer fra vårt eHandelssystem eller enhetens ansvarsnummer i feltene som er beskrevet nedenfor. Det må kun merkes med ordrenummer/ansvarsnummer i disse feltene, ikke tekst. Faktura må i tillegg inneholde fullt navn på bestiller eller referanseperson.
Plassering i feltene på EHF-fakturaen skal være slik:
Det skal være 30 dagers betalingsfrist på fakturaer til Kristiansand kommune.
Fakturaadressen til Kristiansand kommune er:
Kristiansand kommune
[Enhetens navn]
Fakturamottak, Postboks 1044
4682 Søgne
Fakturaen må også merkes med leveringsadresse.
Dersom det er nødvendig å korrigere fakturaen etter avsendelsen, skal det utstedes en kreditnota og ny korrekt faktura etter gjeldende krav og digital flyt som er beskrevet på denne siden.
Fra og med 1. januar 2021 vil kommunen vurdere å avvise og returnere fakturaer som ikke tilfredsstiller kommunens krav til innhold, format, merking og betalingsbetingelser.
Spørsmål rundt faktura kan rettes til:
Post.regnskap@kristiansand.kommune.no