Sygna kultursenter

Sygna er et allsidig hus som er nyrenovert og fremstår som et nytt og moderne kulturbygg. Det er en gammel gymsal som har fått et nytt liv og gir store muligheter for kulturlivet i nærmiljøet. Her kan konserter og forestillinger gjennomføres, men også møter og konferanser og andre private anledninger.

Sygna kultursenter foto Tor Helge Svendsen.jpg

Sygna kultursenter. Foto: Tor Helge Svendsen

Beliggenheten er Nodeland sentrum, vegg i vegg med innbyggertorg og biblioteket. Det er gode parkeringsfasiliteter like ved, og gode buss og togforbindelser til og fra Nodeland.

Foajeen

Foajeen er husets inngangsparti. Rommet har:

  • bar og anretning
  • plass til 100 personer
  • ståbord med høye stoler
  • flygel

Rommet kan benyttes til mottakelser, samlinger med ett glass i hånden. Serveringsdisken med anretningen har kjølekapasitet, oppvaskmaskin, isbitmaskin og er utstyrt med bestikk, glass, kaffekopper og lunsjtallerkener.

Øvingsrom i kjelleren

I kjelleren har Sygna fire øvingsrom med plass til 10 personer per rom. Rommene er akustisk designet og egner seg godt for gruppeøving av kor, korps og band. Øvingsrommene lånes ut til lag og foreninger etter avtale.

I kjelleren er det også flere lagerrom som kan benyttes til lagring av utstyr og effekter.

Kultursalen i 1. etasje

  • Plass til 250 personer.
  • Teknisk utstyr som lys, lyd, miksepult, scene. Her kan du gjennomføre flotte kulturarrangementer som konsert, litteratur, sang, dans, foreningsmøter mm. Kultursalen egner seg meget godt til foredrag.

Kultursalen har også et fellesområde med plass til ytterligere 100 personer. I fellesområdet er det serveringsdisk og anretning som kan benyttes av publikum.

I tillegg er det også et eget backstageområde med sminke- og omkledningsrom og pauserom.

Dansesalen i 2. etasje

Rommet er på 135 kvm. og er spesialdesignet for dans. Er innredet med dansebar, heldekkende speiler på to vegger og spesial dansegulv. Her er det også store fellesarealer med sittegrupper og sosiale soner.

Møteplassen i 2. etasje

  • Konferansekapasitet 86 personer
  • Selskapskapasitet 60 personer med dekket bord
  • Tilstøtende 2 stk. loungegrupper
  • Stor terrasse
  • 65 tommer TV-skjerm / monitor

Bespisning: Det er lagt opp til catering da det ikke er kjøkkenfasiliteter i bygget og ikke til tradisjonell middagsservering. Lette retter som smørbrød, snitter osv. anbefales.

Assistanse ved leie

Utleie er lagt opp til selvbetjening. All servering, koking av kaffe, tilrettelegging av catering osv. er lagt til leietagers ansvar og gjennomførelse. All rydding og vask av anretning / serveringsdisk gjøres av leietager. Vask utover det gjøres av utleier.

Gjennomgang og opplæring må avtales i forkant og gjennomføres før leietager kan få utlevert nøkkel.

Nøkkel fås utlevert på innbyggertorget på Nodeland.

Leiepriser 

Leiepriser

Prinsipper for bruk og utleie av Sygna kultursenter 

Leievilkår

Leievilkår

Utleiekalender og søknad om leie

Leietaker må være over 25 år, og alle søknader må sendes elektronisk.

Sjekk utleiekalender

Søk om leie

Skjenkebevilling

Dersom du skal ha alkohol på arrangementet ditt, trenger du skjenkebevilling. Mer informasjon og søknadsskjema finner du her:

Søknad om skjenkebevilling

Bildegalleri

Foajeen - Foto Liv-Unni Tveitane.jpgØvingslokale i kjelleren - Foto Liv-Unni Tveitane.jpgKultursalen - Foto Liv-Unni Tveitane.jpgKultursalen fra scenen - Foto Liv-Unni Tveitane.jpgBackstageområde til kultursalen - Foto Liv-Unni Tveitane.jpgBackstageområde til kultursalen med sminkeområde - Foto Liv-Unni Tveitane.jpgMøteplassen, sosial sone - Foto Liv-Unni Tveitane.jpgMøteplassen - Foto Liv-Unni Tveitane.jpgTerrassen - Foto Liv-Unni Tveitane.jpg

Kontaktinformasjon

Sygna kultursenter
Songdalsvegen 53
4645 Nodeland
Mobil: 98 21 17 30
E-post

Besøksadresse:

Songdalsvegen 53
4645 Nodeland
<p>Sygna kultursenter er et nyrenovert og moderne kulturbygg som ligger vegg i vegg med innbyggertorget og biblioteket p&aring; Nodeland.&nbsp;Her kan du leie lokaler til &oslash;ving, dans, konserter, forestillinger, m&oslash;ter, konferanser og andre arrangementer.</p>