Slik finner du sakspapirer til politiske møter

Kristiansand kommune har fått ny møtekalender for politiske møter. Slik finner du fram til sakspapirene og møtedatoer for bystyret og andre utvalg.

1500_politisk agenda.jpg

I møtekalenderen for politiske møter, kan du søke etter møter både i dagens Kristiansand kommune og i de «gamle» kommunene Kristiansand, Søgne og Songdalen. Framtidige møter vises når sakspapirer er lagt ut. Illustrasjon: skjermdump fra Politisk Agenda.

Kommunen har byttet system for politiske møter og sakspapirer, og du kan nå søke etter møter fra gjeldende bystyreperiode og for historiske møter fra de "gamle" kommunene Kristiansand, Søgne og Songdalen.

Slik gjør du:

• Gå til Politisk Agenda, møtekalender for politiske møter:

Politisk Agenda

• Velg periode, for eksempel «Valgperioden 2019-2023».
  • Velg for eksempel «Bystyret 2019-2023».
  • Klikk på kalender-ikon og dato. Da får du opp referater og sakspapirer i søkeresultat-feltet til høyre i bildet.

Se bildet under:

1500_politisk agenda velg utvalg.jpg

I møtekalenderen kan du finne sakspapirer til politiske møter som er gjennomført.

Du kan også få opp datoer for framtidige møter straks sakspapirene for møtet er lagt ut.

Det er dessverre ikke mulig å få opp datoer for framtidige møter i kalenderen når dette ikke er gjort. Derfor har vi laget en egen side med møtedatoer for politiske utvalg fram i tid (se nederst på denne siden).

Abonner på utvalgene

Du kan abonnere på politiske utvalg du er spesielt interessert i og ønsker å følge.

• Klikk på «Abonner på utvalg» under den oransje søkeknappen. Se bildet under.
  • Registrer din e-postadresse og
  • Velg utvalg du vil følge.

Da får du e-post når det blir lagt ut sakspapirer til det aktuelle utvalget du velger å abonnere på.

Du kan når som helst melde deg av abonnement på utvalgsmøter.

1500 Abbonser på utvalg.jpg

Møtekalender - oversikt med møtedatoer

Møtekalender oversikt

Møtedatoer blir lagt ut så snart de er avklart og vedtatt av de politiske utvalgene.

Møter for våren 2024 legges ut straks møtedatoer er vedtatt.