Hjelpemidler kan hentes ut i Rigedalen 20. Beklageligvis vil ofte gps-visninger være unøyaktige. Bygningen er ikke tegnet inn på mange kart. Se etter skiltet og bygningen på fotoet. Inngangen er midt på bygget.
Hjelpemidler lånes ut ved kortvarig skade eller sykdom. Det kan også lånes ut korttidshjelpemidler i påvente av et varig hjelpemiddel.
Vi har følgende hjelpemidler på vårt korttidslager:
Hjelpemidlene lånes i utgangspunktet ut for en periode på 3 måneder, men kan forlenges ved behov. Det kan være lurt å forhåndsbestille.
Hjelpemidlene lånes ut fra våre kommunale lager som er lokalisert i Rigedalen 20
Telefon: 38 14 44 60
Adresse: Rigedalen 20, 4626 Kristiansand
Åpningstider: Mandag - fredag 09.00-15.00
Dersom du har et varig behov for hjelpemidler kan disse søkes om fra NAV-Hjelpemiddelsentral. Du trenger hjelp av en godkjent formidler for å vurdere dette. Denne formidleren kan du komme i kontakt med ved å ringe Kløvertun på telefon 38 14 44 60.
Det viktigste for deg er å beskrive hvilke aktiviteter du strever med i hverdagen. En fagperson vil gi deg tips og råd til hva som finnes av hjelpemidler eller andre tiltak ut i fra dette.
Staten har avtale på hvilke hjelpemidler du kan få. En kan ikke velge fritt. Det finnes også flere enkle produkter for en lettere hverdag som du kan kjøpe selv. Eksempler på hjelpemidler du må skaffe selv er gripetang og strømpepåtrekker.
Informasjon om hvordan du kan komme i kontakt med en formidler får du ved å kontakte Kløvertun på telefon 38144460.
Rigedalen
Hjelpemidler leveres ut fra vårt kommunale lager i Rigedalen 20 på hverdager mellom 09.00-15.00. Vi holder til rett innenfor hovedinngangen. Utlevering kan avtales på forhånd på telefon 38144460
Hjelpemidler som ikke er i bruk skal leveres tilbake. De kan leveres i Rigdalen 20 i åpningstiden mellom 09.00-15.00. Vi holder til rett innenfor hovedinngangen. Det kan være lurt å avtale på forhånd på telefon 38 14 44 60
Store hjelpemidler eller hjelpemidler du ikke mulighet til å levere selv kan du gjøre avtale om henting på 38 14 44 60.
Mandag til fredag mellom 09.00 og 15.00
Våre teknikere utfører enklere reparasjoner på hjelpemidler. Hjelpemidler som krever omfattende reparasjon sendes ofte videre av tekniker til Nav-hjelpemiddelsentral.
Dersom hjelpemiddelet ikke kan repareres, og du fortsatt har behov for det, vil du få et nytt hjelpemiddel. Hvis det er lenge siden du fikk hjelpemiddelet, eller det er behov for en annen type, kan det være du må søke på nytt.
Akutt reparasjon av hjelpemidler som ikke kan vente til neste dag:
Mandag til fredag mellom 15.00 og 24.00 og lørdag og søndag: Ring Nav Hjelpemiddelsentral på 95 79 05 14.
Enhet for rehabilitering
Rigedalen 20
4626 Kristiansand
Telefon. 38 14 44 60
Rigedalen:
Besøksadresse: