Stauslandsveien og Føreidveien

• Startdato: April 2024
  • Estimert sluttdato: 2. kvartal 2024

Vannledningen fornyes med en grøftefri metode

Hovedledning for vannforsyningen ved Stauslandsveien og Føreidveien er i dårlig forfatning og står for tur til å bli fornyet. Prosjektet starter opp rundt april og er forventet avsluttet i løpet av noen uker.

Vannledningen fornyes med en grøftefri metode. Metoden går ut på at det føres inn et nytt rør i den eksisterende vannledningen. Dette gir en raskere gjennomføringstid enn ved tradisjonell graving. Selv om metoden beskrives som grøftefri vil det bli behov for å grave groper for tilkobling av stikkledninger og trekkegroper til selve utførelsen. Det må derfor forventes ulemper i form av støy og vanskelige kjøreforhold i perioden arbeidet pågår.

Dersom det skulle bli nødvendig med graving eller annet arbeid på privat grunn vil den enkelte huseier bli varslet via kommunens SMS system.

Oversiktskart Stauslandsveien og Føreidveien

Oversiktskart arbeidsområdet Stauslandsveien og Føreidveien