Hygienesertifikat til skip

Kristiansand kommune utsteder hygienesertifikat til skip i internasjonal fart. Sertifikatene følger WHOs standard for Ship Sanitation Exemption certificate / Ship Sanitation certificate. SSEC / SSC.

Vi dekker Kristiansand havn, som omfatter Kristiansand og Lindesnes kommune.

Inspeksjonene foregår på dagtid fra klokken 08.00 - 1530. Ta kontakt 5 virkedager før du forventer å anløpe havnen/få utstedt sertifikat.

Ta kontakt i god tid om du ønsker det utført andre steder, til andre tider. Det vurderes enkeltvis. I ferieperioden på sommeren er det lav tilgjengelighet. Men vi strekker oss langt for å få til løsninger.

Det kan utstedes én måneds utsettelse, én gang.

Send forespørsel til:

Rolf Jarnes
telefon: 90181306

Elin G. Bredal Solheim
telefon: 472 85 595

Skipet bør oversende tidligere hygienesertifikat. Legg gjerne ved ISPP Certificate, et International Sewage Pollution Prevention Certificate og vannprøver. Det kan gjøres på epost.

Kommunen trenger fakturaadresse og referansenummer til faktura. Vi sender EHF faktura.

Takster for hygienesertifikat