Stafettlogg er en digital samhandlingsplattform mellom barn, foresatte og ansatte. Den bedrer den tverrfaglige innsatsen mellom ulike tjenester i kommunen og sørger for individuell oppfølging av barn og unge som har behov for det.
Både tidlig innsats, medvirkning, samordning av tjenester og ansattes kompetanse er viktig for å lykkes med BTI.
Foresatte og hjem, lærer, helsepersonell og alle andre aktører kan samarbeide om BTI i stafettloggen.
Der kan forhold i hjemmet, skoleprestasjoner, fysisk og psykisk helse og andre parametere ses i sammenheng, tiltak/ansvar fordeles, og barnet følges opp systematisk.
Vi ønsker å tilby og bruke stafettloggen til å registrere store og små hendelser som angår barnet.
Her vil du få sanntidsoversikt over avtaler, tiltak og ansvarspersoner og kvalitetssikre samarbeid på tvers av for eksempel hjem, skole, helsesykepleier, PPT eller lege.
Loggen fungerer som et digitalt møtereferat og sikrer god medvirkning og oversikt for dere foreldre/foresatte.
Stafettloggen er utviklet for å være et trygt knutepunkt for sensitiv informasjon, planer og aktiviteter knyttet til oppfølging av barn.
Stafettloggen hjelper skole- og oppvekstsektoren med å lykkes med riktig innsats tidlig, slik at hvert barn følges opp på best mulig måte.
Loggen har sikkerhetsnivå 4
Sikkerhetsnivå 4 er det høyeste sikkerhetsnivået og krever pålogging med bank ID
Personvernet blir ivaretatt
Personvern Conexus stafettlogg
Her finner du nedlastbare samtykkeskjema på flere språk.
Dersom stafettloggen løftes til nivå 3 kan barnet/eleven ha krav på en IP etter forvaltningsloven. Dersom barnet/eleven har krav på IP og ønsker dette, skal stafettloggen avsluttes.
Når har barnet/eleven krav på en individuell plan?