Gå til hovedinnhold

eDialog

eDialog

Kristiansand kommune har tatt i bruk tjenesten eDialog. Det er en sikker kanal for digital innsending av dokumenter, også de som inneholder sensitive personopplysninger eller andre taushetspliktige opplysninger.

Forsendelsene blir krypterte og mottas direkte i kommunens sak- og arkivsystem. Det anbefales å bruke eDialog som erstatning for e-post når du skal sende inn dokumenter. 

Send sikker post

Send sikker post

Klikk på lenken over. Første skritt etterpå, er å autentisere deg ved hjelp av ID-porten. Det anbefales at du velger autentisering på sikkerhetsnivå 4.

  • BankID                           (sikkerhetsnivå 4)
  • BankID på mobil            (sikkerhetsnivå 4)
  • MinID                              (sikkerhetsnivå 3)
  • Buypass ID                    (sikkerhetsnivå 4)
  • Commfides                    (sikkerhetsnivå 4)

Når du har logget deg inn, fyller du i skjemaet og laster inn eventuelle vedlegg i form av pdf-filer.

Slik fyller du ut skjemaet

Velg om du er privatperson, innbygger eller om du representerer en virksomhet. Obligatoriske felt er merket med  *.

Dersom innsendelsen din gjelder dokumenter i en pågående sak, er det fint om du oppgir kommunens saksnummer (referanse) i tittelfeltet i skjemaet. Gi en dekkende beskrivelse av innholdet i forsendelsen din. 

Når du klikker på Send forsendelse, krypteres brev og eventuelle vedlegg og sendes direkte inn i sak- og arkivsystemet. Du får kvittering med referansenummer på e-post.

Forfatter: Zoran
Publisert: 20.03.2019 12:26
Sist endret: 07.05.2019 06:11

Fant du det du lette etter?

Takk for din tilbakemelding

Hva forsøkte du å finne?