Trenger du hjelp etter flommen?

Kristiansand kommune har satt ned et hjelpeteam som er klar til å ta imot telefoner og svare på spørsmål fra flomutsatte innbyggere i kjølvannet av flommen sist helg.

Hjelpeteam

- Vi er klar for å hjelpe flomrammede, med spørsmål innen helse, tekniske og infrastrukturelle spørsmål, sier fv kommuneoverlege Dagfinn Haarr, beredskapsleder Sigurd Paulsen og rådgiver i ingeniørvesenet, Terje Kvarsten. Foto: Ragna Marie Henden

- I etterkant av flommen sist helg er en del av våre innbyggere rammet med både materielle skader og kanskje også helserelaterte utfordringer. Kommunen ønsker å bidra og tilby vår hjelp for folk i utsatte områder som nå sliter i etterkant av flommen, og lurer på hvor de skal få hjelp og hvor de bør henvende seg, sier beredskapsleder Sigurd Paulsen.

- Vi har opprettet et hjelpeteam som bistår fremover som svarer på spørsmål, og rykker ut der det er nødvendig, sier Paulsen. – Vi burde nok hatt dette på plass på et tidligere tidspunkt, men vi håper nå å kunne bidra så våre innbyggere får den hjelp de skal fremover.

- Den største jobben og utfordringen for mange er nå og fremover, med oppryddingen og etterarbeid både i forhold til bosted, eiendommer og helse. Her kan vi gi god informasjon om hvor folk bør henvende seg videre, sier beredskapsleder Sigurd Paulsen i Kristiansand kommune.

Hjelpetelefon

Flomrammede og pårørende kan ringe følgende telefonnummer for spørsmål:

Helserelaterte spørsmål:
Kommuneoverlege Dagfinn Haarr: 38 07 57 03 /  482 67 701

Teknisk og infrastruktur spørsmål:
Rådgiver i ingeniørvesenet Terje Kvarsten: 38 24 30 47 / 916 65 954

Døgnbemannet vakttelefon ingeniørvesenet: 380 29 363

Mediekontakt

Beredskapsleder Sigurd Paulsen, mobil: 975 33 927

Forfatter: Ragna Marie Henden
Publisert: 05.10.2017 10:29
Sist endret: 07.12.2017 17:04