Rebusløp på sykkel for små og store

Lørdag 23. april inviteres små og store til rebusløp på sykkel for å markere starten av sykkelsesongen. Alle som kan sykle og har sykkelhjelm på kan delta, forteller sykkelgledeambassadør Aenne Ramm.

IMG_8679 Aenne Ramm.JPG

Aenne Ramm, kommunens sykkelgledeambassadør, håper mange vil delta i rebusløpet lørdag 23. april.

– Det blir gøyal og gratis sykkelmoro for hele familien. Løs oppgaver og ta deg fram på sykkelen fra post til post mellom Vågsbygd og Lund. Finn minimum fire poster og vinn flotte premier, forteller Aenne Ramm. Hun frister også med smaksprøver av både is og chips underveis.

Sykkelgledeambassadøren i kommunen håper tilbudet gir sykkelglede og at de syklende har det gøy, og inspireres til bruk av tohjulingen ellers i året også.

Praktisk informasjon

• Tid: Lørdag 23. april kl. 11–15. Start  når det passer deg!
  • ‍Sted: Du kan selv velge om du vil starte fra biblioteket på Torvet i Kristiansand, fra Kristiansand museum på Vige eller fra Vågsbygd bibliotek på baksiden av AMFI Vågsbygd Senter. (se kart)

Der du starter får du utdelt kart og et stempelpass. For hver oppgave du løser får du et stempel. For å få en sluttpremie på Torvet må du ha fire stempler i passet.

Siste frist for ankomst på Torvet i Kvadraturen er kl. 15.00

Låne sykkel?

Har du ingen sykkel? Da kan du låne en av kommunens elsykler, og også sykkelvogn om du ønsker.

Send e-post til aenne.ramm@kristiansand.kommune.no for å sikre deg lånesykkel!

Hva skjer på de ulike postene:

• Biblioteket i sentrum og i Vågsbygd: Startsteder – gir ut stempelpass og kart
  • Kristiansand museum på Vige: Startsted – gir ut stempelpass og kart. Quiz om museet
  • Trygg trafikk: Quiz om trafikksikkerhet.
  • Fremtiden i våre hender: Quiz om miljøspørsmål.
  • Hennig-Olsen Is: Boksspill – kaste ball på isbokser. Vinn is.
  • Pedalen: Gratis sykkelsjekk, prøv omvendtsykkel.
  • Kristiansand Cykleklubb KCK: Sykkelløype, prøv parasykkel.
  • Kristiansand kommune på Torvet: Utdeling av sluttpremier.

Mer informasjon

Mer informasjon finner du på nettsiden til Sykkelglede Kristiansand

Rebusløpet arrangeres av areal- og transportsplansamarbeidet i Kristiansandsregionen

For spørsmål kontakt sykkelgledeambassadør og rådgiver Aenne Ramm i areal- og transportenheten i kommunen