Bamsebo barnehage 70 år

Kristiansands eldste barnehage feirer 70 år.

8. juni kl 15.00 - 16.30 markeres 70-års jubileet i Bamsebo barnehage. Det blir åpent hus og Bamsebo ønsker gamle Bamsebo-barn, ansatte og andre interesserte hjertelig velkomne.

Bamsebo fasade.jpg

Foto: Kristiansand kommune

Bamsebo barnehage er Kristiansands eldste barnehage i drift, og har en lang historie. Ved Kristiansands forsinkede 300-årsjubileum i 1951, slo en del utflyttere seg sammen for å gi fødebyen en gave. Gaven ble så orginalt som en barnehage, som fikk navnet Bamsebo.

Barnehagen startet opp i Johan Øydegårdsvei i 1952, og ble drevet av Røde Kors barnehjelp frem til 1995 da kommunen overtok driften. Det har vært endringer og utvidelser underveis, siste endring ble et helt nytt bygg i 2014.

Barna i Bamsebo barnehage feiret jubileet i mai med forestillinger fra Kristiansand symfoniorkester for de eldste barna, og Teater Pergola for de yngste barna.

Bamsebo forestilling.jpg

En gruppe fra Kristiansand symfoniorkester holdt forestilling for de eldste barna. Foto: Kristiansand kommune