Arbeidsuke for regionens 10. trinns elever

Nå har du eller din bedrift mulighet til å melde din interesse for å få elever utplassert i arbeidsuka for skoleåret 2022/2023. Frist fredag 5. august.

Tusen takk til alle dere som har tatt vel i mot elevene i løpet av skoleåret 2021/22. Over 96 prosent av elevene skriver at de har hatt det bra eller svært bra, noe som er utrolig gledelig og viktig.

Alle elever på 10. trinn i Kristiansandsregionen har ei uke med arbeidsuke. For de fleste er arbeidsuka det første møtet med arbeidslivet, og det er utrolig viktig at elevene får en god opplevelse. De kommer til å huske denne uka resten av livet, og den betyr mye for videre livsmestring.

Arbeidsuke.jpg

Foto: Scanstock Photo

Rådgiverne i skolen er svært takknemlige for den viktige jobben som gjøres i bedriftene. Nå planlegges et nytt skoleår, og nå har din bedrift anledning til å melde sin interesse for å ta i mot elever for skoleåret 2022/2023.

Arbeidsuka kan være en god rekrutteringsarena og kan bidra til at elevene får innsikt og erfaringer med arbeidslivet generelt, og kjennskap til ulike bransjer og bedrifter spesielt. Mange bedrifter forteller at de har fått tak i både dyktige sommervikarer, ekstrahjelper og fremtidige arbeidskollegaer på denne måten.

Når det gjelder skoleåret 2022/23 blir arbeidsukene fordelt på 12 uker. Det er ca. 1700 elever fra 10. trinn fra Kristiansand, Vennesla og Høvåg som skal ut i lokale virksomheter.

• Høsten 2022: ukene 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
  • Våren 2023: ukene 2, 3, 4, 5

Du kan melde din interesse ved å fylle ut skjemaet under innen fredag 5. august.

Meld interesse her

Les mer om arbeidsuken her.